zaterdag 16 juni 2012

Mahayana Boeddhisme

Morgen is het alweer de laatste dag van de Tara lesretraite en het weekend over Compassie bij Jewel Heart in Nijmegen met Gelek Rimpoche.
Er is dan weer een heel bijzondere week voorbij gevlogen. Rimpoche reikte ons nieuwe perspectieven aan.. Andere gezichtspunten om open en eerlijk naar mezelf te kijken en daardoor beter te leren leven en met mijn  medemens om te gaan. Natuurlijk leer ik dat niet IN de les maar VAN de lessen.  Het is de bedoeling het in het dagelijks leven in praktijk te leren brengen. Dat is Dharma beoefenen. Nog heel wat werk aan de winkel onderweg naar een beter leven.




2 opmerkingen:

  1. Gelek doet er wellicht goed aan niet alleen zijn geest maar ook zijn lichaam wat aandacht te geven. Een beetje vermageren zou geen kwaad kunnen. :-) Of ben ik nu oneerbiedig?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor Plato een goed advies heeft niet de intensie oneerbiedig te zijn. :-)
    Ik weet niet of hij daar niet voldoende aandacht aan besteed, daarvoor ben ik niet genoeg op de hoogte met zijn privé. Wel weet ik dat het bewonderenswaardig is hoe hij zich fysiek en mentaal inzet en een zware agenda heeft. De hele wereld over reist en daarbij grote lichamlijke indicaties (suiker, nieren hart...) heeft waarmee ik allang was afgehaakt. Uiteindelijk is hij allang gepensioneerd maar laat zich door al die omstandigheden niet van zijn roeping afhouden.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...