woensdag 18 november 2020

Niks meer



 Lees ik net bij vlasje hoe consequent en doordacht zij haar energie verdeelt. Daar kan ik wel wat van leren. Ik zit hier weer uitgeteld op de bank. Toch weer iets teveel hooi op mijn vork. Het wandelingetje naar de apotheek, daar had ik het bij moeten laten. Foei wat was ik moe toen ik thuiskwam. Het was een heerlijke wandeling maar de ene keer kost het me veel meer moeite een eindje te wandelen dan de andere keer. En terug, ja dat moet gewoon. Maar nee. Dan ben ik al erg moe en dan ga ik toch in huis nog door met klusjes. 

Nu lekker niks meer tot buuv komt. 





4 opmerkingen:

  1. Het lijjt mij erg lastig, dat doseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeer ook nog een "reserve tankje energie"te bewaren. Gebeurt er iets onverwachts.(fles ketchup laten vallen ) dan gaat het opruimen beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na een tijdje 'niks' krijg ik vaak weer nieuwe energie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij is het niet zozeer energie verdelen, als wel tijd verdelen. Sinds ik met pensioen ben is de tijd een raar fenomeen voor mij. Mijn innerlijke klok gaat veel langzamer dan de werkelijke klok. Ik probeer nu weer een beetje terug te gaan naar de tijd toen ik werkte. Bijvoorbeeld na een uur iets anders gaan doen. Net zoals vroeger toen ik afspraken van een uur had. Toen kwam het ook niet in mijn hoofd op om door te gaan en dan doodmoe te zijn achteraf, want veel te lang doorgegaan. Niet dat dit uren idee altijd lukt. ik overschrijdt het nog steeds te vaak. Terwijl het eigenlijk goed werkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...