maandag 10 juni 2019

Tweede pinksterdag

Gewoon een beetje helemaal niks. Ik ik heb de laatste dagen wat geschilderd en we zijn niet meer op stap geweest. Er zitten nog heel veel foto's in mijn mappen en terwijl ik er zo doorheen blader gooi ik regelmatig weer opnamen weg, Wat heb ik veel bewaard. Veel te veel. Het wordt hoog tijd dat de bezem er doorheen gaat.  Daar maak ik geen extra werk van maar doe ik op het moment dat ik erdoor blader en bedenk 'tja, hier doe ik echt niets mee' of  'dat is de zoveelste dubbele foto waar ik de beste uit wilde zoeken.'

Met kleding is dat heel wat lastiger. Dat gaat niet weg met een muisklik. Sommige dingen heb ik jaren niet aan gehad en toch blijft het maar hangen. Gewoon omdat ik er toch veel plezier mee had. Op dit moment ontbreken me dan de combinatie mogelijkheden. Maar zo plots komt er weer wat tevoorschijn weer ik weer veel plezier mee heb. En zo hangt mijn kast dus vol en zou ik in geen jaren nieuwe dingen hoeven kopen ware het niet dat...

O O wat is een mens toch een raar iets. Dat hebbe hebbe hebbe zit er lijkt het gewoon ingebakken. Is het niet voor kleding dan is het wel voor iets anders waar je je mee bezig houdt.  Nou ja, zolang het geen MUST is en je er ook weer makkelijk van los kunt komen, valt het misschien nog wel mee. Voor mij geldt,
Als het maar niet het belangrijkste is waar ik me mee bezig houdt. Er is zoveel dat veel belangrijker is. En dat ligt ook voor iedereen weer ergens anders.

Wat is er nou ECHT belangrijk?




Voor een slak is dat zijn eten en zijn huisje denk ik.

2 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar die volle kledingkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, ik ben de laatste tijd juist enorm aan het wegdoen. Kleding, boeken, dingen uit de schuur die er al jaren lagen, veel gaat naar de tweedehands markt. De schuur is voor 3/4 leeg nu. Een heerlijk gevoel en ik mis niks. Wat is dan wel belangrijk?
    Ik was ooit op een lezing en daar was een paragnoste die zei: als je overgaat (zo zei ze dat) worden je twee dingen gevraagd:
    Wat heb je voor jezelf gedaan (bedoeld werd: in hoeverre heb je je geestelijk ontwikkeld om je morele standaard te verhogen) en.... wat heb je voor anderen gedaan. Dat deed me wel wat en het is altijd blijven hangen. Natuurlijk zullen er zoveel andere meningen zijn en misschien zijn die wel even goed of beter. Maar de simpelheid van die woorden en de introspectie die daarna bij mij plaats vond (ja, wat heb ik dan voor anderen gedaan?) gaf wel aan... hier op doorborduren zou geen slechte zaak zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...