woensdag 22 mei 2019

Waar ben je

https://meditatiemystiek.blogspot.com/2019/05/waar-ben-je.html

Waar ben je?

Essentie?
Zin van het leven?
De wezenlijke schoonheid?

Waar ben je?
Kan ik jou bevatten?
Ondoorgrondelijke grondslag?

Ik los op in jou
Er is niets in mij van mij

Tegelijkertijd ben ik in relatie
Het authentieke zelf in verbinding met de bron

Niet meer geleefd door de identiteit van ego
Voorbij het onware geluk van een hongerige geest
De neiging om van alles te willen hebben, valt weg

Weten vanuit het hart
Een ervaringsinzicht
De adem van de onuitsprekelijke inspiratie
Stromend in mij

Ik maak plaats
Leeg worden
Niet de zaak willen beheersen
Niet reageren op dat wat verschijnt
Ik geef de zaak uit handen

Gedragen worden
Genade
Aanwezig gesteld

Ik ben
Hier

~Kees Voorhoeve


2 opmerkingen:

  1. Kees Voorhoeve, ook mijn favoriet van het moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken Kees niet. Maar zijn gedicht spreekt me aan. Vooral dat zinnetje over niets meer te willen hebben. Dat is herkenbaar want ik heb de laatste tijd (met opvallend veel gemak merkte ik verbaasd) veel weggedaan. Je weet niet eens meer wat je had. En zo'n lege plek is eigenlijk een plek vol schoonheid.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...