vrijdag 12 augustus 2016

Oneindige mogelijkheden

De mogelijkheden zijn oneindig en altijd weer op zoek naar iets anders, net even dat tikkeltje meer of anders. Dat is wat de dingen die ik doe en leuk vind aantrekkelijk maakt. Nooit tevreden zijn of misschien heel even, maar als ik dan later weer kijk dan knijp ik mijn ogen een beetje dicht, trek mijn neus op en denk tja, is dat het dan? Het kan beter het kan anders.

Heb jij dat nou ook met de dingen die jij mooi en leuk vindt?

Fotograferen en schilderen, mijn lust en mijn leven op het creatieve vlak. Het blijft me bezig houden juist omdat er altijd weer een nieuwe uitdaging in zit. Op het moment dat ik iets 'door' begin te krijgen en aardige resultaten boek, ben ik me alweer bewust dat het me niet bevredigt als resultaat want er is nog veel meer dat ik kan onderzoeken en leren, me eigen kan maken. Zelfs heb ik vaak de behoefte om in een schilderij te gaan krassen of er met grove streken overheen te gaan omdat het te mooi en niet naar mijn zin is.

Het gaat mij niet om mooi en toch blijft mooi me aantrekken.

Zo waren we in de vlindertuin om te fotograferen. We hebben heel wat 'mooie foto's gemaakt, maar de zoektocht naar die ene bijzondere foto blijft en ik weet zeker wanneer ik een hele serie van die prachtige maak ik toch altijd weer blijf zoeken naar iets anders want de mogelijkeden zijn oneindig als het universum. Ook in mijn mini universum.

Dat geldt voor alles en iedereen.

Toch maar zo'n gewoon mooi vlindertje plaatsen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...