woensdag 16 oktober 2013

Tuinen en verkiezingen

We waren afgelopen zaterdag in de tuinen van Appeltern, waar mijn vriendin Marja Wennemers, die landschapsarchitect is, meedeed aan de verkiezing van het Gouden Potlood. Ze had een heel mooie strandscene neergezet



en na het inleidende praatje van haar inspirator en mijn schildersdocent Annemarie Noorderwerf werden we 'los gelaten' om onze eigen flessenpost er achter te laten en sporen te schrijven op de palen, glaswand en in het zand.


Het was genieten ook omdat de dag ervoor en erna totaal verregende en wonderwel de zaterdagse weergoden ons goed gezind waren. Zo schreef ik in de strandstoel een briefje voor de flessenpost in het landschap 'Aan De Horizon  Voorbij'.


en tekende we op de palen





De perspex horizonwand werd vol getekend




Natuurlijk vond ik dat zij de prijs had moeten winnen.
Als tweede op mijn pesoonlijke lijstje stond 'De Verleiding'. Misschien ook mede door het mooie verhaal dat de inspirator wist te vertellen. De lathyrussen bloeiden hier en daar nog en geurden heerlijk.


De uiteindelijke prijs ging naar 'Inspanning, Ontspanning.

Kijk zelf maar.






5 opmerkingen:

  1. leuk om te zien denk ik als ik de foto's bekijk, zo'n bedje in de natuur(als het mooi weer is) ..lijkt me heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waren dat bestaande tuinen waar kunst ingezet werd? Of ging het hier om het compleet ontwerpen van een tuin?
    Ik vond er wel mooie plekken bij. En dat je in die ene wat achter kon laten op palen en zo, is wel inspirerend, lijkt me.
    Mooi verslag, prima foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee en leuk om te zien. Winnaar is erg aan de veilige kant gebleven, maar straalt wel rust uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Speelse volwassenen zag ik hier bezig........leuk zeg en die tuinen prachtig allemaal hadden ze wel wat mooi`s

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...