maandag 9 juli 2012

Olympus


Ik dacht erover dit blogje te verwijderen, maar dat doe ik toch niet. Ik ga het gebruiken waar het voor dient, voor notities.
En dat kan van alles zijn.
Bijvoorbeeld om even op te schrijven dat ik dit weekend het fototoestelletje dat er al wat langer ligt, van Fer, te bekijken. Zo'n klein, heel handig ding. Ik kwam tot de ontdekking dat het een super dingetje is met alles erop en eraan. Een zoom bereik van 600 mm. 16 megapixel een prima lensje en lichtsterk. Ik ga hem beslist regelmatig gebruiken. Kan zo in een kleine tas.
En alle instellingen (macro, iso, witbalans etc) zijn supersnel op het beeldschermpje instelbaar.
Maar ja, geen mogelijkheid voor instelling sluitertijd en diafragma. Dat gaat automatisch (goed). Een mens kan voor zoiets kleins ook niet alles verwachten.
De naam:
Olympus SZ30MR
Wat een feest. Want ik ga hem beslist vaker gebruiken.



Deze stenen fotografeerde ik vanuit de kamer op 600 mm uit de hand. Toch redelijk voor zo'n klein wiebelig  toestelletje.



En dit vogeltje op de balkon op 128 mm.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...