zaterdag 3 september 2011

Fouten en mindfulness


De grootste van alle fouten is dat je je van geen ervan bewust bent

Thomas Carlyle

Ja, wat niet weet wat niet deert, maar de medemens kan daar schade aan lijden. En vaak loop je dan zelf steeds tegen dezelfde problemen aan, zonder dat je weet waar het door komt. Als je geen helder bewustzijn hebt van hoe en wat je bent en wat je doet kun je wel heel gemakkelijk zo trots als een pauw worden.

Aandachtig zijn, mindfulness vind ik om veel meer dan deze reden alleen, heel belangrijk. Niet weglopen voor mijn eigen fouten. Ernaar kijken en opletten er niet weer in te vervallen. Niet dat het altijd meteen lukt, maar daar wil ik dan weer heel geduldig en met humor mee omgaan.




Pauwen


4 opmerkingen:

  1. dag beste Elly ik as het met een glimlach.Tja mijn fouten zijn zo pijnlijk voor mezelf en voor de ander ook uiteraard.Maar goed wat ervaar je als een fouteigenlijk.Pijn door beschadinging?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag lieve Novelle.
    Meestal gebruik ik het woord 'fout' niet zo graag en kijk liever of iets wel of niet heilzaam is. Meestal weten we dat zelf heel goed als we ervover nadenken toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto(die tweede) zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai lieve Elly,wat ben ik het hiermee eens....Het is zowel voor je omgeving,als voor jezelf zo belangrijk, dat je een flinke dosis zelfkennis hebt en een flinke dosis humor en je regelmatig kunt stilstaan bij beiden.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...