zaterdag 16 april 2022

Dat scheelt

En dan maken we weer even een rondje door Sonsbeek. Er is altijd wel iets te beleven. Maar toch is het altijd weer anders.  We zijn er in andere jaren ook wel geweest en dan was het in maart een drukte van belang. . Snaterende ganzen en vliegende reigers met grote takken om nesten te bouwen. 
Dat zijn we dit jaar bijna niet tegengekomen. Het is ook opmerkelijk rustig in de bomen en de oude nesten zien er verlaten uit. Slechts een nest, lastig te fotograferen achter alle twijgjes waar nog geen blad aan zit. Maar toch te zien dat de jongen al aardig groot geworden zijn. 



De boom in tegenlicht straalt zelf bijna licht uit. 



Ook bij de zwanen is het rustig en het ziet er nog steeds niet naar uit dat het vrouwtje op het nest zit. 



Intussen heeft de kraai een lekker maaltje verschalkt uit de modder opgediept.. Jammer voor de arme kikker. 



Zo af en toe laat een gans het gesnater horen maar verder is het deze zaterdag voor Pasen erg rustig want ook de mensen zijn niet aan de wandel maar waarschijnlijk shoppen, boodschappen doen voor Pasen moet ook gebeuren. 



De mandarijn eend spieglt zich in het water en verwonderd zich over zijn eigen schoonheid. 



 En zo maakte ik weer zo'n 250 fotootjes en hield er alsnog ongeveer 75 over nadat de slechte of minder goede weggegooid waren. Paardebloemen met snoepende vliegen, Koolwitje, Dagpauwoog, jonge Nijlganzen en de laatste Magnolia bloemen Teveel om op te noemen. Ik kom er nauwelijks aan toe ze allemaal in het blog of op Facebook te zetten en ach, wie zit daar nou op te wachten. 

En dan kan ik ze ook nog kwijt op Maak mijn dag, Aandachtig kijken

Wat moet je er toch allemaal mee op je oude dag. Maar....Iedere keer als ik er zelf door blader op de computer of tablet geniet ik er weer van. 

En daar gaat het toch om, nietwaar...

En het neemt geen fysieke ruimte in beslag, dat scheelt. 😄

4 opmerkingen:

  1. Wat een beauty, die mandarijneend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van de foto's en de omgeving waarin je ze maakt. Je maakte een mooie selectie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 250 foto's. Lees ik dat nu goed? Mijn man wordt wel eens gek van mij en mijn camera wanneer we wandelen. En dan maak tik er 30!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meestal als ik ga wandelen maak ik er ook altijd veel hoor, want er kunnen er altijd bij zitten die niet zo mooi zijn en dan heb ik reserve. Ik deel ze meestal via een videoslide op mijn YT kanaal en vind het dan ook weer leuk om dan later ze eens in te zien waar ik eens had gewandeld. Op blogs kan ik ze ook niet altijd kwijt. Maar ook hier heb je mooie gedeeld zoals de prachtige mandarijneend en zeker de bek van de gans waar je goed kan zien al die scherpe schijfjes langs de randen. Dat zal best zeer doen als je daar eeen hap van krijgt. Toch maar afstand houden dan.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...