maandag 17 januari 2022

Get, lekker bewegen.

 Al maanden loop ik met ijskoude voeten door het huis. Ik kan ze maar niet warm krijgen. En vanmiddag ben ik eens even gaan zoeken op google. Daar komt  natuurlijk  van alles voorbij  en je moet oppassen dat je al niet van te voren in allerlei ziektebeelden gaat spitten. Wat zou het kunnen zijn. Nou ben ik daar gelukkig niet gevoelig voor en zelf had ik ook al wel wat ideeën opgebouwd maar was ik veel te lui om er echt iets aan te doen. Dat heb je ais je redelijk goed in je lijf steekt en niet noodzakelijk in beweging moet blijven omdat je anders overvallen wordt door stijfheid of andere spier en botachtige aandoeningen. Ik voel me wat dat betreft een gelukkig mens, Zo zie je maar , ik mijn ogen een ander de spieren en zo hebben we allemaal wel wat bij het ouder worden. Maar ik ben gewoon lijfelijk lui en dat kan ik me tot nog toe permitteren. 

Diabetes kan een oorzaak zijn voor koude voeten  maar  O. K. ik moet voorzichtig zijn met suiker maar ik denk dat mijn luiheid een grotere rol speelt. Ik zit graag in huis, vermaak me prima met allemaal heerlijke dingen om te doen en vaak heb ik er met dit weer al helemaal geen zin in om uit te gaan. Maar eens beginnen met op de bank wat been en voet oefeningen. Goed bewegen rondjes raaien enz enz. zodat de trage bloedsomloop een beetje geactiveerd wordt. Maar die voetjes bleven koud en waren vooralsnog niet warm te krijgen. 

Ja, toen moest ik toch de deur uit want ik had beloofd op een vergadering in Vreedenhoff wat foto's te maken van het afscheid en de overdracht van een voorzitterschap. Toen ik daarmee klaar was wandelde ik even het park door. Dat kan ik dan niet laten want dan ben ik er toch al uit en onderweg  kwam ik plotseling tot de ontdekking dat ik warme voeten had. 

Dus mijn  convlusie. Eigen schuld dikke bult. Want ik zit nu nog steeds met heeerlijk warme voetjes op de bank. Lap top op schoot in de hoop dat ik wat vaker  actief zal wotden en daarmee het euvel verhelp nog afgezien van het feit dat bewegen gewoon lekker is. maar ja, zoals met alles, zulke dingen moet je niet hopen maar gewoon doorpakken en doen. 


Alles bij elkaar een druk dagje. want lijfelijk mag ik dan lui zijn aan activiteiten ontbreekt het me niet.  Vanmorgen geschilderd over een oud werk heen gekalkt op de KWA in Schaarsbergen. We mochten weer gezamelijk schilderen en dat is heel fijn en inspirerend. Deze schilderde ik niet als opdracht. De opdracht staat hieronder. 



De opdracht was een boekomslag ontwerpen voor een zelf gekozen boek. Nou ik lees de feuilleton van Yima op het blog van Hella Kuipers. Een prachtig verhaal en goed geschreven. Voor alle leesgierigen hier begint hoofdstuk 1 en in de zij balk staan verklarende tekeningen en plattegronden. zeer boeiend, een aanrader. Momenteel schrijft ze 3 afleveringen in de week en ik ben helemaal bij vanaf hoofdstuk 1 geboeid aan het lezen, 

https://heldenreis.nl/2021/05/1-de-rots

Deze omslag bedacht ik voor het boek een voor en doorlopend achterkantje. 





6 opmerkingen:

  1. En ginko biloba? Dat zorgde bij mij voor halve warme voeten. Ik durfde niet meer te slikken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elly, wat een fantastische cover heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie omslag! Ik heb geen last van koude voeten, maar ik ga er toch wel elke dag even uit, misschien is dat toch de reden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan hoor, de blauw en oranje kleuren zijn complementair en passen dus goed samen.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...