zaterdag 4 december 2021

Balen van Blogger

 Ik baal een beetje van Blogger. Als ik lekker zit te snuffelen in mijn archieven en een blogje vind waar ik iets mee wil doen of veranderen of reacties beheren. noem maar op, is er geen enkele mogelijkheid om er makkelijk in te komen. 

Vroeger stond er een pennetje onder zodat het makkelijk te bewerken was maar helaas dat gaat niet meer en moet ik naar mijn eigen post waar meer dan 1500 blogjes op staan om van boven naar beneden te scrollen en dan maar zoeken naar het bedoelde blogje  Heel lastig en zelfs ondoenlijk.

Het vreemde is dat ik op een persoonlijk blogje dat ik heb wel een pennetje voor bewerken heb staan onder iedere post. Ik heb mijn Magazijn al op allerlei manieren geprobeerd net zo ingesteld te krijgen maar blogger reageert daar niet op met het gewenste resultaat.  Ook in de bewerking van de lay out kan ik geen pennetje vinden.


Helaas , weet iemand een makkelijke oplossing ?




9 opmerkingen:

  1. Elly je ziet dat pennetje dus niet bij reacties staan? Ik zie het bij mijn beide blogs namelijk wel en als ik het aanklik komt het bewuste blog in de bewerkingspagina op. Misschien staat er toch ergens een knopje verkeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies Ferrara. Je kunt het zo gek niet bedenken maar ik heb van alles in allerlei instellingen geprobeerd zonder resultaat. Zelfs een ander thema geprobeerd

      Verwijderen
  2. Ik neem aan dat je wel aangemeld bent bij Blogger terwijl je door je archieven bladert...
    Als je dit als "bezoeker" doet, krijg je natuurlijk geen mogelijkheid tot editeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 😅 Ja hoor Rudi. Ik denk dat er iets mis is in de basis aanbieding van blogger. Misschien heb ik het zelf ooit veroorzaakt. door in die basis lay-out die aangeboden wordt iets te verwijderen. Alhoewel ik dat raar zou vinden.

      Verwijderen
  3. Heb je al een oplossing? Vervelend. Ik weet wat je bedoeld. Toen het nieuwe blogger begon had ik in het begin ook geen pennetje. Ineens is het weer terug. Hoe? Geen idee. Wanneer je nog geen oplossing hebt is dit misschien een idee. Niet ideaal, maar ik stel het toch voor. Je kunt "zoeken in dit blog" aanmaken. Dan kun je het woord wat je zoekt invullen en dan heb je alleen de blogs waar dat woord in staat en hoef je niet door alles heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Geri voor het meedenken.ja idd ook een mogelijkheid maar toch ook niet zo eenvoudig als dat pennetje 😭

      Verwijderen
  4. Het pennetje is het aller gemakkelijkst. Waarom het bij mij terug is, geen idee. Vaag herinner ik me na dat het systeem een update kreeg. Nog iets wat ik sinds die tijd heb. Ineens vertaalt alles zich spontaan. Ik wist natuurlijk da t ik vertalen kan gebruiken. Maar nu, ik kan Russische sites bekijken, pas een Turkse en zonder dat ik iets doe is het vertaald. Heel vreemd. Op mijn dagboekblog heb ik nu iets vervelends. Ook na een update. Ik kan er niet meer rechtstreeks op schrijven. Alle letters door de war. Ik schrijf nu eerst in een tekstverwerker en kopieer het naar mijn blog. Ra, ra hoe kan dit alles?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was me nog niet opgevallen maar ik mis het instrumenticoontje om aanpassingen te doen in de sidebar, daarvoor moet ik nu een omweg maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het pennetje ook niet meer, ik dacht dat het was afgeschaft. :( Op een persoonlijk blog (niet openbaar) is het er wel. Vreemd. Ik heb geen oplossing, we zijn overgeleverd aan de nukken van Blogger.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...