dinsdag 23 november 2021

Bijzondere menselijke kwaliteiten

 Ik schreef weleens dat ik niet zoveel last van depressies had. Wat biet wil zeggen dat ik altijd maar vrolijk over alles heen wals, integendeel. Maar zo af en toe slaat de twijfel toe over van alles en nog wat. Ben ik wel goed bezig?. Kan het niet anders? Niks mis mee dergelijke overdenkingen. Maar nu gebeurt het zo af en toe dat ik in de modder zak. 

Enfin werk aan de winkel. Mezelf er weer aan de haren uittrekken.

Vanmiddag naar de oogarts. Misschien speelt dat ook wel een rol want ik denk dat ook mijn ogen achteruit zijn gegaan en gister de hele dag beroerd geweest van die lastige darmen. 

Ach een mens kan dus niet altijd positief zijn. Wat een  rot woord vind ik dat toch. Het wordt te pas en te onpas overal voor gebruikt. Ook ik trap dus in die valkuil en weet nu geen  beter woord te bedenken.

We hebben gelukkig alle mogelijkheden in ons zitten.  als mens. Blijdschap, depressie, verdriet, geluk, rechtvaardigheid, boosheid, haat, liefde, saamhorigheid, twijfel,  enthousiasme, motivatie naïviteit, argeloosheid egocentrisme. Teveel om op te noemen.. Dat op zich is al bijzonder.  En we mogen alles gebruiken en dan natuurlijk ten goede.



6 opmerkingen:

  1. Als het lijstje "mankementen"langer wordt,kost het tijd er mee te leren leven,in vrede

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geef er een dag of wat aan toe, niks mis mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat dus nog steeds niet zo goed. Och, Elly, wat naar. Ik denk dat je een mooie mix bent van creativiteit, liefde voor schoonheid, eerlijkheid, gevoeligheid, optimisme, evenwicht. Ik bewonder je daar erg voor. Maar wanneer je nu depressief bent gaat mijn bewondering niet weg. Integendeel. Natuurlijk voel je dat. Het is toch ook niet niks. Jij die zo gericht bent op kijken, op zien (schilderen, fotograferen) krijgt op een keiharde manier met oogklachten te maken. Veel sterkte, Elly. En boos zijn mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ach elly..
    waar altijd de zon schijnt wordt het ook een dorre boel, en niemand is alleen maar positief...
    de nevelzwam heb je toch maar mooi gevangen hé
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elke munt heeft twee kanten, hoort zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen enkel mensenleven is volmaakt, mankementen die verdwijnen of opgelost raken, doen je beseffen hoe gelukkig je moet zijn als je niks mankeert.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...