donderdag 23 september 2021

Gram spuien

 Deventer is een leuke stad. De laatste keer dat ik er was is al weer enkele jaren geleden. En gelukkig zijn er ook nog wel mooie plekjes in Deventer te vinden. Maar deze keer zat het me niet mee. Natuurlijk, ik heb leuke opnamen van de opgravingen kunnen maken en ik heb ook nog wat aardige fotootjes op het 'rolletje' zitten maar ik wil toch ook even mijn gram spuien en dat gaat over terrasjes. 

De halve stad lijkt volgebouwd met terrasjes en ik denk dat Deventer niet de enige stad is waar sommige plekjes cultureel erfgoed worden opgeofferd aan- en het uitzicht daarop belemmerd wordt door alle terrasjes die her en der uit de grond gestampt worden. Ondanks alle tegenspoed van de afgelopen tijd lijkt de horeca big business.

Misschien is het altijd wel zo geweest maar nu viel het me wel erg op.

Verder werd ik nog getroffen 😏 door een tekort aan energie in de accuus die ik bij me had en stond mijn piepkleine cameraatje niet goed ingesteld en ik zie te slecht om dat op te merken dus was het laatste gedeelte van de foto's die ik maakte niet van de gewenste kwaliteit. 

Ach eigenlijk allemaal peanuts in het licht van de eeuwigheid. 😍 Dus hier gewoon een serie van terrasjes voor de broodnodige 'uitrusting'.












5 opmerkingen:

  1. Dat heeft wel een reden dat de terrasjes prominenter aanwezig waren: dat is de anderhalve meter. Op de Brink hebben de terrassen daarom meer ruimte gekregen van het plein.
    Maar die bovenste foto, die groene stoelen vind ik vreselijk detoneren bij de kerk. Ik maakte er zelf ook al een foto van een tijdje geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch vind ik die lege terrasjes soms heel decoratief en die groene prachtig met de rode deur op de achtergrond!
    Ach, en dat gram van jou is nog niet eens een half onsje geworden...hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door de coronabeperkingen heeft de horeca duidelijk nood aan een ferme inhaalbeweging.... alles wordt letterlijk uit de kast gehaald of beter gezegd "op de stoep gezet" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar. In Alkmaar mochten de terrassen ook uitgebreid i.v.m. de afstand. Ben benieuwd als het ooit weer normaal wordt of de gemeente de regel terugdraait. Voor je het weet is het erin geslopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...