zaterdag 29 mei 2021

Mooi rood is niet lelijk

Maar ja. ik vind alle rood niet mooi. Dit is bijvoorbeeld het fotootje dat uit mijn toestel komt rollen als ik een rode bloem fotografeer. Ik heb een goed toestel waar ik heel tevreden mee ben maar dit rood...!!! pffff

 En nou kan ik natuurlijk allerlei kunstgrepen toepassen om de kleur anders te maken of meer zoals ik het zou willen hebben . Want deze kleur vind ik totaal niet overeenkomen met de werkelijkheid. Maar ja, die werkelijkheid is zo wie zo niet te evenaren. Van de werkelijkheid is alleen maar een plaatsje te maken dat boeit of niet , dat vind  je mooi of niet.  

Nou dit vind ik dus in deze context een vreselijke kleur. 

En dan ga ik er mee aan het stoeien en maak er dit van. Ja je vindt het mooier of minder, maakt niet uit. Maar het schreeuw in ieder geval niet zo als de eerste foto.




3 opmerkingen:

  1. Ik heb hetzelfde met mijn camera. Ik ben dan ook aan het prutsen. Ik weet niet wat het is. Fijn weekend verder, liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tweede foto is wel een heel aparte kleur voor een rododendron. Ik geef de voorkeur aan de eerste, die dingen zijn nou eenmaal aan de kleurige kant, behalve de witte dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rood is een heel lastige kleur in de fotografie. Hier is het contrast met de felgroene achtergrond extra moeilijk. Toch blijf ik de eerste foto het meest natuurlijk ogen.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...