woensdag 21 april 2021

Onzekerheid is er altijd

 En verder was ik even op het blog van Vlasje. Ja het zijn rare tijden en liever schrijf ik niet over de Corona perikelen. Er wordt al meer dan genoeg over gezegd en dat houd ik ook heus wel bij met alle info die daarbij hoort.  Maar ik ben zo blij dat ik heb leren mediteren en heb geleerd  me niet zo verschrikkelijk door mijn emoties mee te laten nemen. Mijn vriendin zegt altijd: Het komt me niet aan de botten. En zo voel ik het ook. Het is mooi in je eigen midden te kunnen leven en werken zonder daaruit getrokken te worden. En als dat wel gebeurd dan duurt dat steeds korter omdat meditatie een manier is om je daarin te trainen. Bijvoorbeeld steeds weer terug naar de ademhaling of een ander focus punt. 

Ik heb alle begrip voor iedereen die het er verschrikkelijk moeilijk mee heeft en daar een weg in probeert te vinden. Ik ga intussen gewoon mijn gangetje. Neem alle voorzorgsmaatregelen in acht en dat kost me geen moeite. Ik ben gelukkig niet bang en ook niet bang als er onverhoopt toch ziekte en dood op mijn pad zouden komen. Op dat moment is het vroeg genoeg om met de bijkomende emoties te dealen die er dan natuurlijk ook zullen zijn.

Ook het opheffen van de blokkades zeggen me weinig want ik blijf toch mijn eigen voorzichtigheid in acht nemen. Dat zijn de dingen die me beschermen en zo niet dan moet ik ook daarmee leren omgaan. Want het virus is door niets zomaar weg te blazen of denken. Het is wat het is. 

Helaas overleed er ook weer een Sangalid van Jewel Heart aan Corona en meerdere in mijn omgeving hadden ermee van doen. Ik prijs me gelukkig in een groep mensen te verkeren die er een stabiele en rustige weg in gevonden hebben en dat we samen de problemen mogen delen. Elkaar ondersteunend tot over de dood heen. 

Ik zou wensen dat iedereen op deze manier zou kunnen leven en de rust kon vinden in dat wat niet vanzelfsprekend maakbaar is en altijd onzeker is en zal blijven. 

Verder heb ik alle respect voor degenen die, al is het vaak op onnavolgbare wijze, proberen er een draai aan te geven met regeltjes die niet altijd begrijpelijk overkomen. Ik geef het je te doen om het 17 miljoen mensen naar de zin te maken in tijden van stress en ellende. Dat is gewoon onmogelijk. 




6 opmerkingen:

  1. En ik las dit blog en wachtte op een climax. Die was er niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voorlopig maken wij van geen enkele versoepeling gebruik en houden ons nog maar een tijdje aan de gestelde maatregelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan verdriet voelen over de onverdraagzaamheid tussen sommige mensen met verschillende meningen op dit gebied. Jammer,je kunt elkaar toch respecteren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wordt het begrip voor eenieders mening of wordt het polarisatie ten top..... soms vraag ik het me echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De mensen die er maar op los leven en de regels aan hun laars lappen...ik trek het me niet meer aan... Als ze ziek worden, zal ik er ook niet mee zitten hoor.
    Wij houden ons braaf aan de regeltjes, de versoepelingen en openen van terrasjes, het zal aan ons voorbij gaan, dit alles zonder een centje pijn :-) We hebben kennissen die in Syrie wonen... die mensen hebben pas recht om te klagen ! In het westen hebben we een groot luxe probleem en véél te veel vrijheden, die we onterecht als basis rechten zijn gaan beschouwen... Neem dan nog de groeiende ik,myself and i mentaliteit, en de egoisme cirkel is rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb tot nu toe geen last gehad van het Covid gedoe. Ik ben toch al een huismus, lees graag, heb de luxe van een tuin (je zal maar in een klein bovenhuis wonen) en verveel me nooit. Maar ik realiseer me dat dit voor heel veel anderen niet zo is, vooral jongeren vinden dit een rottijd en dat is begrijpelijk. Geen begrip heb ik voor jongeren en ouderen die de regels doelbewust overtreden en bij elkaar in groepsverband klitten terwijl ze weten dat ze op die manier veel risico lopen en overbrengen.

    Enfin, voor de rest ben ik het volledig met Dirk eens. Hij zegt het precies goed. Wij in onze luxe positie moeten niet zeuren over wat we niet hebben, we moeten er aan denken wat we nog wel hebben. En dat is heel veel vergeleken bij mensen die niet in het westen wonen.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...