maandag 8 februari 2021

Wat is dat, liefde?

  Ik heb in tegenstelling tot gisternacht lekker geslapen en dat is dan ook wel te merken. Mijn energie voelt goed.Ik heb blogjes geschreven en geschilderd, De gitaar in de handen gehad en een poosje gefietst op dat kleine hometrainertje dat ik van Carmen kreeg, toppie!, de meditaties gedaan en toen kwam er een telefoontje van Florien.


Of ik aanstaande vrijdag voor oldschool een klas van een middelbare school in Arnhem Zuid met een zoom wilde bezoeken. Ze wilden praten over problematische relaties en hoe je daarmee omgaat. Ik werd gevraagd op basis van mijn eigen ervaringen.  Maya van Old school heeft mijn boek:Als de hemel valt gelezen en dacht dat ik daar wel een steentje aan bij zou kunnen dragen. Nou dat lijkt me wel wat.


Het zette mijn denkertje meteen aan het werk. Hoe ga je zoiets met jonge mensen benaderen. Ik denk dat ik dat maar eens ga doen vanuit een vraag naar hen. Wat is liefde eigenlijk wat betekent het voor jou? Betekent het dat je jezelf weg moet geven omdat je alles voor de ander over hebt en hem of haar niet kwijt wilt raken. Dan komt er hopelijk vanzelf wel iets los en wat is  liefde  is dat iets anders dan verliefd zijn ?


Ik zie wel hoe het gaat lopen. Het lijkt me leuk om te doen met jonge mensen. Of zij het ook leuk zullen vinden is een andere vraag 😁. Maar ook lijkt het me een  leuk onderwerp om een keer te schrijven over Groot Liefde Mededogen op mijn eigenwijze blogje denk ik.  Wat is dat eigenlijk of wat zou het kunnen zijn? Mooi om eens een beetje verder uit te diepen.


Ik gooi er nog maar een fotootje tegenaan. Een heel kleine uitsnede van een grote foto. Leuk om een beetje abstract mee te stoeien.

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke vraag. Ik ben benieuwd welke bijdragen de leerlingen leveren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessante vraag. En goed om daar met kinderen over te praten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei dat lijkt me behoorlijk enerverend. Spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat kan een heel interessant en leerrijk gesprek worden, denk ik. Alvast veel succes gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...