dinsdag 15 december 2020

Met stomheid geslagen

 Ik las het blog van Geri en wil het hier graag plaatsen. De reden kun je lezen in de volgende reactie die ik onder haar blogje plaatste. De link naar haar site staat eronder.


O Geri wat ga je tekeer en wat ben ik het met je eens. Wat weet je het allemaal goed te verwoorden. Soms word ik zo boos als ik al die ontkenningen lees zie of hoor en ben met stomheid geslagen. Het enige waardoor ik mijn machteloosheid kan uiten is: me bewust te worden van alle zieken, hulpverleners en en mensen die de dupe worden van onverantwoordelijk gedrag en mee te werken door me aan de simpele regeltjes te houden. Liever teveel dan te weinig. Ik ben blij jouw stem hier te horen. Dankjewel


http://gerikleurrijk.blogspot.com/2020/12/daar-is-hij-dan-de-lockdown.html





2 opmerkingen:













  1. Gisterem plaatste er iemand een lijstje op mijn FB waarin hij opsomde wat er allemaal nog wel kan, zo fijn om eens een andere reactie te lezen dan alleen maar mensen die zeuren wat er niet kan in coronatijd. We zijn zo gewend geraakt aan allerlei luxe en vrijheden die nu ineens niet meer zo vanzelfsprekend lijken dan we dachten. Als ik zeg we dan bedoel ik niet mezelf en de mensen om mij heen maar meer de mens in het algemeen. We dachten dat het niet op kom, nog meer spullen, nog meer reizen enz. enz. We dachten dat we de wereld naar onze hand konden zetten en nu worden we keihard teruggefloten. Voor mij zijn de meeste maatregelen niet eens heel beperkend. Reizen? Verder dan een keer een dagje met de trein naar mijn vriend of met mijn dochter naar een leuk museum kwam ik niet. Uit eten of op een terrasje wat drinken dat gebeurde ook maar mondjesmaat. Shoppen in de stad? Met een minder dan modaal inkomen doe je dat ook alleen maar als je echt iets nodig hebt. Al met al is mijn leven wat dat betreft niet schokkend veranderd. Wat wel binnenkwam is het feit dat er op de zorginstelling voor mensen met lichamelijk en geestelijke beperkingen waar ik schoonmaak meerdere keren besmettingen of verdenking van besmettingen voorkwamen, wat er voor zorgde dat ik in beschermende kleding moest werken, meemaakte dat verschillende clienten en personeel behoorlijk ziek was, dat clienten overstuur waren omdat personeel vervangen werd door vreemden, waar ik van de huisjes waar ik al 5 jaar werkte ineens naar andere groepen moest omdat er woon/werkcirkels werden gevormd, mondkapjes moet dragen enz. Dat hakte er behoorlijk in en daar heb ik meer last van dan van die zogenaamde strenge beperkingen waar we nu tegenaan lopen. En iedereen die nu klaagt en moppert die wens ik niet toe dat zij corona krijgen omdat ik van alle verhalen die ik hoor van mensen die het wel kregen gehoord heb hoe lang en hoe heftig zij er last van hebben gehad, maar ik hoop wel dat zij iets leren van de ervaringen van coronapatienten en van de mensen in de zorg die er alles aan doen om te zorgen dat iedereen de zorg krijgt die hij of zij nodig heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zegt het goed Elly,
    Wij Nederlanders zijn een zooitje verwende nesten geworden...
    nee horen willen de meeste mensen niet,
    het gaat niet om een gewoon griepje....

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...