vrijdag 6 november 2020

Er is nog zoveel

 Ik ben druk aan het stoeien op mijn laptop. Een weg zoeken om alles groter te maken zodat ik het beter kan zien en ermee handelen. Gelukkig is het een touchscreen en daarmee kan ik al eenvoudig dingen makkelijk vergroten.

Lastig zijn de programma's zelf die voor mijn ogen zulke kleine ikoontjes en letters bevatten in de boven en onderbalk. Het is lastig daarmee te dealen. Gelukig vind ik het leuk om veel uit te proberen  en mijn kleinzoon had al iets aangepast maar handiger is het als ik er zelf mee kan toveren. En nu na een hint van mijn lief heb ik weer iets handigs gevonden. Ik kan de beeldscherinstellingen nu heel vlot en makkelijk even aanpassen als ik in Word de bovenbalk nauwelijks



kan zien om een document op te slaan. Een andere beeldschermverhouding erinzetten. En die kan ook zo weer teruggezet.

Wat is het toch fijn dat ik daar ook nog eens lol in heb en me zo weer een poosje kan redden zonder af te haken. En ondanks alle wereldse omstandigheden denk ik dan, wat leven we toch in een ongelooflijk mooie tijd waarin allerlei aanpassingen en digitale uitvindingen een mogelijk bieden aan mij. Dan voel ik me weer een rijk mens. Mijn moeder kon op dit moment in de achteruitgang van het zicht al geen boek meer lezen en later zelfs geen grootletterboeken meer en ik kan me nog steeds overal in verdiepen en me overal mee bezighouden met wat ik maar wil. 

Nee helaas autorijden kan, durf en wil  ik ook niet meer maar er is nog zoveel. 


5 opmerkingen:

  1. Werkelijk hoop ik dat je nog heel veel zal kunnen! Weet niet hoe je dat vindt, maar ik ga nu toch echt weg. .Althans uit dit soort bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Walter. Het ga je goed ! Bedankt voor de vele contacten die we hadden. Misschien komen we elkaar nog eens tegen. Op een ander soort vlog misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn,dat je nog zoveel kunt doen. Heb je ook luisterboeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al wel ooit iets meegenomen maar zolang ik op een e reader kan lezen is het goed. En hopelijk is dat nog heeeeeel lang

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Elly, wat een mogelijkheden geeft deze tijd, he? Ik probeerde mijn ouders aan de computer te krijgen, maar dat lukte niet. En wij? We doen het toch helemaal te gek, he? Indertijd op kantoor was ik enthousiaster over de digitale mogelijkheden dan mijn jongere collega's, toendertijd begin 50-ers. ik moest hen vaak helpen met Linkedin etc. hoeveel mogelijkheden zijn er niet gekomen om contact te houden.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...