maandag 14 september 2020

De Hoge Veluwe

 Vanmorgen was het weer schilderen geblazen. Toch is het veel fijner om naar de KWA toe te gaan en contact te hebben met de andere schilders. Ook makkelijker om feed back te krijgen over waarmee je bezig bent. Ik ben deze week ook aan het schilderen geweest en wilde graag weer eens met abstractere dingen experimenteren.  Daar kwam deze uitrollen.


en vanmorgen weer verder  met verschillende technieken 



Vanmiddag zijn we gaan fotograferen op de Hoge Veluwe. Het is heerlijk nazomer weer maar het was toch veel warmer dan ik vermoedde en dat is erg vermoeiend. Het viel me mee dat ik het zo lang volhield. Zou mijn conditie dan toch weer een beetje aan het verbeteren zijn.  Dat zou mooi zijn.

Eerst wandelde we achter het bezoekerscentrum en daar in de zon zaten verschillende libellen te genieten van het zonnetje op takjes en twijgejes. In het begin van de zomer kun je ze bijna niet fotograferen want dan zijn ze veel te druk en gaan niet rustig zitten. Nu is dat anders en maakte ik zo'n 250 fotos waarvan de meeste weggegooid kunnen worden en de beste bewaard.




Daarna zijn we nog naar het slot St H ubertus gegaan. Natuurlijk was het hert er niet meer. Als je ergens iets tegenkomt aan wild dan hoef je  niet te denken dat het er de volgende keer weer is. Maar nu was het opmerkelijk dat de plas waarin dat Edelhert vorige keer rondwaadde zoveel minder water bevatte. 
Er is droogte in waterland. Dat is goed te zien want de loop vlonder hoort denk ik over een heel moerassig gebied te leiden. Maar water is er niet meer te zien.


Nog een laatste blik op het slot en 



naar huis. Lekker kopje koffie, eten en dan is de dag alweer bijna voorbij. Vandaag nog de laatste keer 3 oogdruppels en vanaf morgen de hele week nog maar 2. 


2 opmerkingen:

  1. Ik vind de schilderijen allebei prachtig. Een abstract schilderen is zo moeilijk. Mijn favoriet zijn de bloemen. Het is echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...