zaterdag 8 augustus 2020

Oplettend zijn

 Grappig


Als er geen titel boven het blogje staat staan er minder bezichtigingen in de statistieken. Gelukkig zit ik daar ook niet op t wacjten. Ik vind schrijven gewoon leuk en schrijf graag over de dingen die me bezih houden. Hier op dit blog meer van algemene aard en op mijn eigen wijze over dingen die me bezig houden en wat meer spiritueel van aard. Maar ja dat is ook zo betrekkelijk want spiritualiteit is voor mij verweven met het dagelijks leven. 


Eigenlijk ben ik op dat andere blog begonnen omdat ik dacht dat er zaken waren die ik voor mezelf wilde schrijven maar al doende kwam ik tot de ontdekking dat er nauwelijks iets is dat ik geheim wil houden. Ik ben geloof ik niet zo'n privacy freek. Dus maakte ik dat blig oook openbaar. Als ik berichten niet wil delen kan ik ze altijd nog onder privé zetten, toch.


Maar goed dit weekje is weer achter de rug en een warm weekend alweer bijna voor een kwart voorbij als ik dit schrijf. De tijd vliegt. Vanmorgen even mijn stylus pennetje opgehaald van het Galaxy tablet. Dy was kapot gegaan en ik heb een nieuwe gekregen. Kan ik weer van alles uitproberen. Dat vind ik allemaal zo leuk om te doen.

Verder kregen we vlak voor de hittegolf een airco dus ik zit hier nu echt niet te puffen en voel me een bevoorrecht mens. Ik lees net bij Geri kleurrijk weer over al die ellende in Libanon. En dat is niet het enige de hele wereld is vol met leed en verdriet en er zijn slechts  een paar 'happy vieuw' op de hele wereld lijkt het soms die het voor het zeggen hebben en die onder goede omstandigheden kunen leven , zoals wij.\,  Je zou graag iets aan de ellende van de hele wereld willen veranderen maar het lijkt bijna onmogelijk. Voor mij is dan ook het enige om ermee te doen er mijn best ervoor doen zo vriendelijk mogelijk in het leven te staan zodat ik er kan zijn. Niet wegloop voor de nare dingen van mezelf en van anderen, Maar dat gaat niet altijd vanzelf.


Hoe vaak word ik niet boos als het niet meezit, hoe stel ik me op tegenover mensen die lastig op mij overkomen en met een sacherijnig gezicht naar me zelf komt ik ook niet vriendelijk over en dat werkt niet heilzaam op mij en op anderen. Zo zijn er talrijke voorbeelden waarin ik nog heel wat te leren heb. Want als ik oplet dan overkomen mij die onhebbelijkheden dagelijks. Vaak wals ik eroverheen en heb het niet eens in de gaten hoe mijn geachten naar onhebbelijke dingen schieten. Ook dat leren zien is voor mij spiritualiteit. Het gaat niet over zgn. hogere dingen. Het gaat over hier en nu er op een vriendelijke manier zijn. En daar hebben we hier onder deze goede omstandigheden toch alle mogelijkheden voor om daarop te letten? Tot nog toe worden we niet geplaagd door al te grote problemen en natuurlijk wel voor degene die bv in de zorg werken en nog niet zijn hersteld van de vorige corona golf. Wat klaag ik dan? Ik kan gewoon doen wat ik kan.

Dus ik doe mijn best.En waar ik ook met andere dingen behulpzaam kan zijn, zal ik er ook proberen te zijn. Ook al heb ik zelf beperingen er is nog genoeg over om op te letten.

Doe je mee zelf ook oplettend te zijn?


Kijk dit blogje had nu ook op elly'seigenwijze kunnen staan. 






4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi blog, Elly. ja, wat een misère in de wereld. En wat een gelukvogels zijn wij. En dan maar klagen. De klacht die ik niet meer kan horen±: "Ze pakken onze vrijheid af".

    Ik ben me aan het aanleren dat ik voor veel dingen dankbaar mag zijn. Het gekke is dat er dan een geluksgevoel door me heen stroomt.

    Ik maak me ook zorgen over mensen in de zorg. Ik hoop, hoop, hoop dat er geen tweede golf komt. Staan we dan weer in onze tuintjes te klappen en beertjes in het raam te zetten?

    Een beetje op elkaar letten. Ik doe met je mee, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Geri en vooral op me(je)zelf letten he ;-)

      Verwijderen
  2. Er is veel aan de hand en alles lijkt weer verdere gevolgen te hebben! Zo tracht ik mijn manier van bloggen aan te passen, maar tegelijk vraag ik mij af; Aan wat pas ik mij eigenlijk aan? Maar vooral ook, waar gaat dit heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pukkeltjes krijg ik van alle verontwaardiging. Toch maar gaan voor het oude . Wie goed doet, goed ontmoet. En maar een oogje dichtknijpen als dat niet goed valt. Ligt niet aan jou moet je maar denken.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...