dinsdag 22 januari 2019

Het is zover

De sneeuw valt als mist naar de aarde.

Ik herinner me dat ik als kind nog even in het donker met mijn slee buiten mocht blijven terwijl de wind de sneeuw voortblies liepen we met onze slee de heuvel op om daarna met een noodvaart van bovenaan de weg naar beneden te suizen. Auto's waren er niet, de straat was voor ons, spelende kinderen.

Nu, heerlijk warm bij de radiator herinner ik me hoe mijn natte kleding werd uitgedaan en ik voor de haard weer warme handen kreeg met blosjes op de wangen. 

Ik ben blij dat ik de deur niet meer uit hoef terwijl de stuif sneeuw de wereld langzamerhand die serene prachtige witte uitstraling geeft. Het genieten is er niet minder door.

Intussen zijn de vlokken groter geworden en dat dwarrelende witte verschijnsel roept weer andere gevoelens naar boven

Leise rieselt der schnee.



Wat houd ik van  het leven





3 opmerkingen:

  1. Wat hebben jullie toch een prachtig uitzicht.
    Door jouw blogje ploeter ik ook weer met mijn sleetje door de sneeuw, waarmee ik met ploeteren niets negatiefs bedoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blog neemt mij ook weer terug naar mijn jeugd. Ik herinner me sneeuw tot aan mijn middel. Sleetje rijden met mijn vader.

    Prachtig uitzicht hebben jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke herinneringen !! Mijn grootouders woonden op de Heselbergerweg daar kon je heerlijk sleetje rijden vanaf de Braamberg....

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...