donderdag 9 augustus 2018

Verlichtende handycap

We leven in tijden van verandering. Nou is verandering niet altijd verbetering. Er zijn zoveel dingen die helemaal mis gaan. Het milieu, de opwarming van de aarde, de oorlogen overal, vluchtelingen die een goed heenkomen zoeken en daarbij maar al te vaak het leven verliezen en het feit dat iedereen voor zichzelf overal het beste uit wil halen, is maar al te vaak oorzaak van een hoop narigheid voor anderen.

Toch zijn er ook heel goede dingen te melden. Ik zie vaak jonge mensen op TV en in de hulpverlening voorbij komen die zich met hart en ziel inzetten voor het welzijn van anderen. Dat op zich is al iets om je  blij over te voelen tegenover al het verdriet dat op datzelfde beeldscherm en aan je deur voorbijkomt.

Wat dichter bij huis hier in Nederland kunnen we over het algemeen toch enorm profiteren van al het goeds dat er in deze tijd wordt uitgevonden en beschikbaar is om ons leven aangenaam te houden. Nee we hebben over het algemeen weinig te klagen. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen en zijn er ook wantoestanden. Maar het is niet mijn bedoeling dat hier allemaal uit te spitten..

 Ik kom erop omdat ikzelf in de gelukkige omstandigheid verkeer, ondanks het ouder worden en de daarbij behorende ongemakken, ik allerlei mogelijkheden kan vinden om er op een plezierige manier mee om te kunnen gaan.




Zo zit ik nu weer vrolijk achter mijn computer dit blogje te tikken op een nieuw toetsenbord. Eigenlijk een toetsenbord voor gamers.

Nee daar doe ik niet aan mee maar iedere letter op dit bord is verlicht en dat is heerlijk gemakkelijk voor mijn visuele handicap. Kijk, hoe gelukkig kun je zijn met al die dingen die in de tegenwoordige tijd mogelijk zijn om je makke te verlichten, letterlijk verlichten in mijn geval.

2 opmerkingen:

  1. Ik wist eigenijk niet eens dat het bestond, een toetsenbord met verlichtte letters. Mooi! Veel plezier ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn voor je dat er dergelijke hulpmiddelen zijn en dat je er gebruik van kunt maken. Zelf heb ik de achtergrond van mijn blog wat aangepast omdat staar bij mij een storende factor begint te worden. Afspraak bij de oogarts is gemaakt.
    Ik ben het met je eens wat betreft de inhoud van je blog, hoewel ik binnen de blogwereld ook zorgelijke verhalen lees over falende instanties en daar vraag ik me wel van af of die niet beter met elkaar kunnen samenwerken. Zo moeilijk kan dat niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...