donderdag 7 juni 2018

Ondanks de warmte en weer die vreselijke darmproblemen die vanmorgen weer opvlamden, heb ik toch nog een heerlijke dag.
Ik maakte een acrylschets af die ik voor de tentoonstelling op Poelwijk mee wil nemen. Ik werk tegenwoordig bijna uitsluitend op A3 papier en zet dan in rap tempo mijn ideeën met acrylverf op het papier. Ik heb daar heel veel plezier in en zo snel en spontaan, dat werkt voor mij toch het fijnste

Voor meer  op mijn blog
 http://ellyvandoorn.blogspot.com/


Dan wordt het toch wel warm voor het open raam in de serre en verhuis ik naar binnen, achter de computer waar ik aan de gang ga met de vakantie foto's. Er staan al heel wat blogjes op
https://spanjereis2018.blogspot.com/
Nu ben ik bezig met Cordoba.
Wat zijn die Spaanse steden prachtig. Ik kijk mijn ogen uit op de Mudeja stijl. Die ontwikkelde zich vlak voor de middeleeuwen toen de Moren uit Spanje verdreven waren, werden de Moskeeën vaak omgevormd tot Katholieke kathedralen. een wonderlijk samenstelling van stijlen krijg je dan te zien. Nu moet ik de binnenkant van de San Bartolomeo nog op het blog zien te krijgen maar de buitenkant rondom, de binnentuin en de Joodse wijk staan er al op.
Een heel werk al die honderden fotootjes, maar ook leuk om te doen.
Deze hieronder zette ik niet op het Spanje blog en is per ongeluk ergens blijven hangen dus zet ik hem hier.

Heel goed is te zien hoe de Kathedraal midden in de ommuring van de Moskee is gebouwd. Wat we daarbinnen zagen is met geen pen te beschrijven. En ook foto's dekken niet de lading van de ervaring er middenin te staan. Maar goed, daar moet ik nog wel mee aan de gang.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...