zondag 25 juni 2017

Baghavad gita

Omdat ik de laatste tijd zo weinig in mijn  magazijn doe, ga ik het blog maar eens gebruiken om allerlei te verzamelen wat mij boeit. Ik kom zoveel mooie dingen tegen op internet. En wanneer ik op mijn tablet of telefoontje kijk naar alles dat ik op Pinterest verzamel, lijkt het me leuk om dat ook zo af en toe te delen in mijn Magazijn.
Zo heb ik op pinterest nu ook een bord aangemaakt met de titel Baghvad Gita.

Het grappige is dat dingen die ik vroeger niet mooi vond ik tegenwoordig steeds meer ga waarderen. Zoals al die schilderijen uit de indiase traditie. Ik vond ze op zijn zachtst gezegd kitsch. Vraag me niet waarom. Vaak geven we een oordeel op basis van gevoel en niet omdat we er meer van weten. Nu ik door de jaren heen steeds meer heb geleerd over oosterse tradities en wat cursussen en lessen heb gevolgd  over o a de Baghavad Gita ga ik ook nu nog dagelijks de meer en innerlijke waarde zien. Waar het verhaal over gaat en wat de bedoeling is. Hoe je alle verhalen als symbool kunt zien en kunt vertalen naar je eigen functioneren. Dat maakt het oneindig interessant.

Daarom hier een plaatje uit die Indiasche traditie waar Krisna aan Arjuna vertelt wat de juiste manier van leven en handelen is. Hoe je met problemen en levensvraagstukken om kunt gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...