woensdag 9 september 2015

Enschede

Ja, daar waren we. In het Twents museum. Een onverwacht mooi museum. Ik wilde de schilderijen van Turner in levende lijve aanschouwen en ik ben ook daarin niet teleurgesteld.

Ook de moderne kunst was rijkelijk vertegenwoordigd. Er zijn weer heel wat fotootjes te verbeteren.  De weerspiegelingen in de schilderijen van lampen en dergelijke probeer ik altijd zoveel mogelijk te omzeilen door er zo voor te gaan staan dat die buiten beeld vallen maar dan krijg je scheve plaatjes en die trek ik dan weer recht met een bewerkingsprogramma. Later zal ik er wat plaatsen.

Daar had ik bij onderstaande foto geen last van toen we de stad doorwandelde in het zonnetje


Verbaasd was ik over de ruimtelijkheid van het grote plein met winkels. Het deed me zelfs een beetje aan Rotterdam denken.



Maar ook nostalgische huisjes waren er te vinden voor het nog steeds functionerende objectief

Want even later baalde ik wel verschrikkelijk. Mijn zoomlens gaf de geest en deed niet meer wat hij moest doen. Alles zat vast ook het scherpstellen ging niet meer. Niet handmatig en ook niet automatisch.

Gelukkig heb ik er nog garantie op, Dat betekent morgen actie ondernemen. Meestal ben je zoiets dan weer weken kwijt en zal ik me met een ander objectief moeten behelpen. Net nu het mooi weer begint te worden.

Maar zeker is dat we weer genoten hebben van een heerlijk tripje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...