zondag 5 juli 2015

Kinds

Nu geloof ik nog dat het waar is. Als je ouder wordt wordt je kinds. Een doosje kralen van zeker 65 jaar oud bewijst het. Al die jaren heb ik het bewaard en nu geeft het me een gevoel van herkenning. Wat ben ik druk als een kind met uitzoeken van kraaltjes.
Goed, als kind maakte ik er geen oorbellen van en verwonderde ik me alleen over de schoonheid van de kleurtjes. Die met de grote gaten kon ik aan een dikke ijzeren pen reigen. Die met de kleinere aan een draatje, maar ik kan me niet eens herinneren dat ik dat laatste deed. Ik was meer bezig met kijken geloof ik. Er waren zulke mooie bij. Van de mooiste maakte ik een tijdje geleden een mala, een boeddhistisch gebedssnoer. Nu ben ik met oorbellen en hangertjes aan de gang gegaan.

Ik heb me kostelijk geamuseerd.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...