maandag 5 januari 2015

Meer van bloemen

De eerste werkweek van het nieuwe jaar. Niet dat de afgelopen dagen niets is gebeurd, maar alles herneemt nu wel weer zijn gewone dagelijkse routine. De normale orde wordt weer opgepakt voor zover dat nog niet was gebeurd in het nieuwe jaar.

Ik ga dus naar de kwa en moet nog even de nieuwsbrieven van de maand januari aan elkaar nieten om in de gang te leggen voor de leden die het nog niet digitaal ontvangen. Voor alle lessen staan de vermeldingen erin waarmee de docenten aan de gang willen. Voor de maandagmorgen is het de bedoeling dat we deze maand aan de gang gaan met objecten die we van huis meenemen om te schilderen in een opstelling met voor of achtergrond in een tegenstelling van  gekleurd en zwart. Ik ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Het is altijd heel leuk om te zien hoe verschillend er met een zelfde opdracht door iedereen wordt omgegaan. Vaak heel verrassend om te zien.
Ik heb al wel iets in mijn hoofd en dat is altijd wel fijn anders is het zo lastig om te beginnen maar het zou me niet verbazen als ik met een heel ander iets zodadelijk thuiskom. Meestel schrijft het verhaal zichzelf en verander ik nog wel eens van idee als ik bezig ben omdat er dan al schilderend iets heel anders ontstaat.

Zo ging het ook met onderstaande doodle op het tablet. Ik begon met een piepklein kereltje en heel langzamerhand groeide het verhaal tot en met de woorden die ik er als laatste opschreef.

Klaar dacht ik toen.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben ook benieuwd wat het gaat worden Elly ! Veel plezier en ik geniet van al je werkjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk, ik ben ook een beetje bezig
    veel plezier en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus jullie verrassen niet alleen elkaar maar ook jezelf door de onvoorspelbaarheid van het creatieve proces. Dat is wel een interessante en leuk zoek-doe-tocht.

    Heel veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...