dinsdag 21 oktober 2014

Kwaliteit

Plato roept op tot schrijven en zet meteen een heel waar stukje neer op zijn blog.
http://platoonline.wordpress.com/2014/10/13/we-300-oktober-2014/#comment-9414

Het zet me aan het denken want ik heb er niet zoveel plezier meer in, in dat schrijven op mijn blog, niet zoveel meer als een tijdje geleden. Misschien komt het wel weer terug maar nu denk ik: Wie zit er nu echt op mijn dagelijkse dingen, schrijfsels en hersenspinsels te wachten? Niemand toch. Ook voel ik me niet meer 'verplicht' overal en op alle blogjes te reageren. De kijkcijfers zijn dan ook hard achteruit gelopen en wat maakt het allemaal uit.

Er is de laatste tijd veel gebeurd. Je loopt toch niet te zeuren op een blogje over je pijntjes en de kwaaltjes die onvermijdelijk bij het ouder worden horen. Niet dat ik daar nu dagelijks mee bezig ben ik heb wel wat anders te doen. Maar pijn... daar kom je niet omheen. Gelukkig gaat het nu weer wat beter. Ik krijg extra D vitamine en mijn suikerspiegel is gezakt. Dat scheelt een slok op een borrel en ik zit weer beter in mijn energie alhoewel de werkelijke pijnklachten minder zijn maar niet overgaan.

Ik ben gestopt met 'verplichtingen' buitenshuis en dat geeft meer rust. En wat zo heerlijk is: ik schilder volop, teken, ga naar het open atelier van het KWA, experimenteer met foto's en  ook facebook laat me niet koud.  Daar vind ik weliswaar vluchtige maar toch leuke contacten met familie en bekenden en... heel belangrijk, ik heb meer tijd voor de mensen om me heen. Ja het is wel goed zo.
Moet mijn blogje kwaliteit hebben vraag ik me dan af naar aanleiding van Plato's blog? Ook daar maak ik me niet druk om. Ik wil er gewon lol in hebben en inspiratie komt niet uit de lucht vallen. Net als met het schilderen, je moet gewoon beginnen als je iets wilt doen en dan begint het vanzelf te borrelen. Zoals ik ook nu weer merk bij het schrijven. Wie weet komt er weer een periode van meer aandacht voor "Mijn Magazijn" waar uiteindelijk van alles inpast. We zullen zien.

Nog een plaatje van het Arboretum Wageningen.







6 opmerkingen:

  1. Goede morgen Elly.
    Inderdaad, er gewoon lol in hebben en/of gebruiken als uitlaatklep(je).
    Verder is het voor mij belangrijk dat ik niet ( bewust) kwetsend ben of in een kwaadspreeksfeer terecht kom.
    En er niemand bij betrek die er niet van gediend is.
    Kwaliteit moet je niet afdwingen, ervaar ikzelf. Dat wordt al snel pretentieus.
    Als de kwaliteit van het schrijven uit je hart komt dan is dat vaak zeer bevredigend, zowel voor jezelf als voor de bezoekers.
    Ik wens je een prettige onstuimige herfst dag.
    X ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind jouw overdenking heel herkenbaar. Wil geen suikerspinwereld overeind houden, maar echt delen wat er wel allemaal speelt is ook geen optie. Het gaat vaak om meer mensen dan jezelf...Gewoon maar rustig stap voor stap door gaan ;) Doen waar je je goed bij voelt, een beetje rekening houden met de mede mens en mooie dingen delen (in beeld of tekst) - en anders...niemand verplicht je tot iets (dat doen we vaak zelf al..) Ik vind jouw blog mooi én volg je graag op facebook. Blijf gezond en veel blij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie overpeinzing. Volg je hart. Ik zie op het dashbord of je van de partij bent in blogland en kom buurten zodra je in de lucht bent. Of dat nou met schilderijen, foto's of een overpeinzing is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar wat betreft nog weinig zin in bloggen hebben, en dan stopt het uiteindelijk, kan me ook niet zo boeien eigenlijk, de echte wereld is toch nog een beetje belangrijker?
    Of je blog kwaliteit moet hebben? Ja wat is dat dan. Ik vind dat onzin, als je interesse hebt in iemand dan maakt die kwaliteit minder uit denk ik. Ik lees zelf niet graag verhaaltjes/verzinsels, liever iets uit het leven van de persoon, zo leer je iemand kennen. Overdenkingen e.d.en ook graag echte reacties ipv een verplicht snel(snedig) zinnetje omdat je al je vrienden nog langs moet :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hetzelfde Margreet. Ik vind het niet echt boeiend verhaaltjes te lezen. Ze zijn vaak heeel goed geschreven, maar mijn interesse ligt kennelijk ergens anders.
      We doen maar gewoon zoals het uitkomt hè. Dat houdt het aangenaam.

      Verwijderen
  5. De reactie hieronder is van Plato die mij vroeg het naar deze plek te verhuizen.

    Elly, ik ben het volkomen eens met je stukje.

    Mijn WE-300 is ingegeven door de liefde voor het fictieve verhaal. Met die maandelijkse uitdaging probeer ik anderen uit te dagen ook zo'n verhaal te schrijven.
    Natuurlijk hoop ik dat ze daar plezier in hebben en bereid zijn het beste uit zichzelf op het scherm te toveren.
    Mijn stukje over kwaliteit is fictie. Daarin verweven zit mijn persoonlijke beleving van kwaliteit en wat ik op diverse blogjes zie gebeuren. Maar daar hoeft niemand zich iets van aan te trekken. Iedereen is zo vrij als een vogeltje. Dat is het leuke van webloggen.

    Met de teneur van je stukje ben ik het natuurlijk eens. Webloggen is leuk om te doen. Iedereen vult het
    op zijn eigen manier in. Jij, ik, wij allemaal.

    Trouwens.... heb je die Miet en Griet stukjes van Ferrara al eens gelezen. Die zijn zo leuk.


    Groetjes aan jullie allen

    Plato

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...