donderdag 6 februari 2014

Body

Ik kon niet meer in mijn notebook komen en dat is heel jammer maar.... hij doet het gelukkig weer. Nu even een berichtje via dat kleine hulpje in de huiskamer, want dat is wel zo knus op de vroege morgen.
Gisteren heb ik mijn hele dag achter dit apparaatje zitten verdoen.  Ik wil er namelijk ook graag op gaan lezen want vooral 's avonds lezen, gaat niet al te best. Het kost veel inspanning en ik ben er vaak te moe voor. Op de computer kan ik de letters vergroten door te scrollen en control ingedrukt te houden. Een handige leeshulp. Dus heb ik van alles georganiseerd en bewerkt om het op de juiste manier in Nootje te krijgen.
Ik heb alleen niet zoveel foto's hierin opgeslagen om een ruime keus te hebben voor in mijn blogjes. Ik zal eens gaan kijken hoe ik daar iets anders mee kan.

Nou ik zie het al, er staat genoeg op Picasa om de boel op te leuken. Een oud schilderij bijvoorbeeld, Body, dat ik lang voor 2000 schilderde. Een hele grote van 100 x 120 ongeveer. Dat weet ik zo uit mijn hoofd niet zeker meer want het is niet meer in mijn bezit en verkocht via Galerie Vlasblom die intussen ook al is opgeheven. Tja alles veranderd maar ik hoop dat de kopers er nog veel plezier van hebben.



11 opmerkingen:

  1. Het is dan ook een heel decoratief schilderij met mooie kleuren. Dat staat goed in elk huis mits er ruimte genoeg omheen is.
    CTRL en muis-scroll is handig. Ik heb nu ook een notebook. Zou er een vervanger zijn voor die handeling zodat we ook op de notebook de letters groter kunnen maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In notebook gaat het precies hetzelfde Plato, ook met scrollen en cntl. Of heb ik je verkeerd begrepen? Verder kun je op de instellingen van het beeldscherm ook nog een en ander wijzigen. Ik merkte ook dat als ik het erg uitvergroot en de zijbalk verdwijnt hij aan de zijkant weer tevoorschijn komt als ik mijn muis daarheen beweeg. En... ik gebruik dan wel de muis en niet dat domme plaatje het toetsenbord.
      Wat een verwarrend verhaal. Begrijp jij het nog?

      Verwijderen
    2. Met de notebook gebruik ik geen muis. Hoe kan ik dan toch mijn letters vergroten? Dat was eigenlijk mijn vraag, El. Ik weet het antwoord niet, maar ik dacht dat jij dat misschien wist.

      Verwijderen
    3. Mijn kleinzoon sliep vannacht hier en die wist het Plato, Je kunt scrollen aan de rechterzijkant van dat muisplaatje. Ik merkte dat het ook werkte met cntl ingedrukt voor vergroten. Ook in de rechterbovenhoek van je scherm zit een ikoontje met drie streepjes daaronder kun je vergroten vinden. Succes.

      Verwijderen
  2. Elly, hier heb ik toch even zitten grijnzen. Het stuk hieronder gaat over tijd en in bovenstaand schrijven zeg je dat je een dag hebt zitten verdoen. Maar als ik het resultaat zie, valt dat verdoen erg mee. Me dunkt je hebt je tijd nuttig besteed. Succes met het notebook. Is een E-reader niets voor je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hèèèèè gelukkig Ferrara. Kan ik weer rustig ademhalen:-) Maar er ligt een enorme stapel strijkgoed.
      e reader? Ja misschien t.z.t. voorlopig kan ik me nog goed redden. Zelfs op de smartphone is het geschreven beeld helderder dan 's avonds een boek lezen. Daarop kan ik ook hele boeken lezen. Maar de boeken die ik wil zijn tot nog toe niet als e book verschenen. Ik ben aan het uitproberen met PDF's. Ben ik meteen lekker bezig en het houd me van de straat.

      Verwijderen
  3. Het is nog vroeg, ik pieker me suf, heb alle commentaren gelezen van de afgelopen blogje maar ik weet nog niet wat je bedoelde met die oplossing (jouw OT bij mij).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hierboven staat hoe je de letters kunt vergroten in je notebook :-)

      Verwijderen
  4. Elly als je gewone boeken en kranten vergroot en verlicht wil lezen wil lezen kijk dan eens bij slechtziendensites. Volgens mij kun je verrottende lichtbakken krijgen op je bureau leggen en het boek eronder schuiven. Dan kun je toch lezen is niet zo vermoeiend dunkt me.Dit schrijf ik omdat je boeken die jij wil lezen vaak nog niet te koop zijn als E-Book. Misschien kun je zelfs zoiets wel lenen bij hulpmiddelenbank als je goed ziekenfonds verzekert bent

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. verrottende moet natuurlijk vergrotende lichtbakken zijn.Wat een stomme schrijffout zeg pfffft

      Verwijderen
  5. Heel hartelijk dank voor de tips Novelle Ga ik zeker doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...