zaterdag 25 januari 2014

Zaterdagavond


We zitten samen, ieder achter onze eigen computer ons ding te doen.

Ik heb zojuist naar Ramses gekeken een van mijn oude favorieten. De plaat van Shaffy chantant heb ik nooit weg kunnen doen en nu heb ik me verwonderd over een leven, zo vrij met zoveel mogelijkheden een vrijheid zonder zichzelf beperkingen op te leggen. Een prachtige man met veel talenten. Allerlei vragen roept het bij me op. Vragen waar ik geen antwoorden op heb. Ieder mens leidt zijn/haar eigen leven op de manier die het beste bij hem/haar past.

De ander ziet vaak heel andere mogelijkheden maar of die beter zouden zijn blijft de vraag.

Voor mij blijft overeind staan dat hij volop geleefd heeft met alles erop en eraan. Dat gevoel had ik ook al voor ik de film zag. Hij nam alle consequenties van zijn handelingen voor zover ik uit de film begreep en nam alles zoals het kwam zonder naar anderen te wijzen. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hij zonder verslaving niet een beter leven gehad zou hebben.

Maar wie ben ik, om dat te denken.


 

2 opmerkingen:

  1. Ramses was nou eenmaal; Ramses..het hele plaatje van het begin tot het end. Stel dat hij rood haar had gehad en een andere neus.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij zijn er heel veel mensen precies zo. Mensen die niet in de publiciteit staan maar gewoon hun eigen weg bewandelen zonder ergens bij te willen horen?
    Het is een prima manier van leven, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...