vrijdag 25 januari 2013

Weekend


De vrijdagavond ervoor, dat is altijd zo heerlijk. Het hele weekend nog in het vooruitzicht. De volgende morgen niet zo vreselijk vroeg mijn bed uit. Misschien is dat nog wel wat ik het fijnste vind.
Jammer genoeg gaat zo'n weekend altijd veel te snel voorbij en niet alleen het weekend. De weken vliegen door mijn vingers.
Naar mate de jaren stijgen lijkt het wel sneller te gaan. Het leven is veel te kort. Als je terug kijkt is het niet meer dan een waterbel.
Laten we het korte leven goed gebruiken en gelukkig zijn. Niet door het van buiten te zoeken want dat raak je weer kwijt, maar het van binnen verwerkelijken.
Dat betekent dan wel dat het niet uitmaakt of het weekend of door de week is. Zo leer ik steeds weer iets, zelfs van mijn eigen losse kreten ;-)


7 opmerkingen:

  1. Ik meld me aan bij de club van optimale levensgenieters ;-]

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echtgenoot en ik zijn aardig bedreven in het genieten, vinden wij zelf dan. Sinds we niet meer werken is het de hele week weekend. ;0))

    Mozart vervangen door de Misa Criolla. Ook prachtig. Beide muzieksoorten in onze kast te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wacht met ongeduld op de pensionering van Fer :-)
      Wat is er veel mooie muziek te vinden hè Ferrara. Genieten zowel van dat wat van buiten af naar binnen gaat en hopelijk ook als die omstandigheden er niet zijn op z'n minst tevreden kunnen zijn. :-)

      Verwijderen
  3. In de schaduw lopen


    we wandelen
    langs wegen
    die net als wij mensen nooit hetzelfde blijven

    het pad en schoenzolen langzaam verslijtend
    vaak de gekozen richting anderen verwijtend

    wanneer
    het beoogde doel
    geen reden geeft om te pochen en overdrijven


    De mooie foto met dichtgevroren vaart gaf me vloeibare inspiratie, Elly. :)
    Geniet van het weekend!
    Lenjef

    BeantwoordenVerwijderen
  4. elly ik mis je maar zonder internet voor een tijdje geeft wel veel tijd tot zelfreflektie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De foto is inderdaad heel mooi. Van binnenuit bevroren met inspiratie van bovenaf.
    Dus wij kunnen al van die sloot leren.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...