zondag 16 oktober 2022

Jubelende voeten

 Het lijkt wel of de weken steeds drukker en voller worden. Ik heb zo door de week  mijn vaste afspraken en de agenda vermeldt iedere dag wel iets. Gelukkig hoef ik niet voor alle afspraken de deur uit maar als ik iets wil doen wat niet in de agenda staat heb ik soms meerdere dingen op een dag en ik niet alleen Fer heeft ook zo zijn  eigen dingen. Dus samen hebben we volle weken,  

Sommige van mijn vriendinnen kuinnen niet meer dan een ding op een dag aan en ik moet zeggen dat me dat onbekend is.  Maar soms denk ik ook wel, een beetje minder mag ook wel. Tot nog toe kan ik het goed handelen dus gaan we rustig verder. 

Wel moeten we onze afspraken altijd op elkaar afstemmen want als ik de deur uit moet dan brengt Fer me altijd. Nu ik zelf geen auto meer kan rijden ben ik daar afhankelijk van maar dat is geen enkel probleem want hij staat altijd klaar met zijn zorg om te voorkomen dat ik niet weer struikel want mijn evenwicht is niet goed en ik verstap me nog wel eens. Gelukkig heb ik de rollator en die houdt me wel op de been. Het vreemde is dat het allemaal door het slechte zicht komt want anders zou ik lopen als een kieviet. Ik zit goed in mijn spieren

Maar al kan ik mijn voeten met het nagels knippen nog goed onder mijn neus krijgen ik kan de nagels niet meer van het vlees onderscheiden dus zaten we deze week bij de pedicure. Nu kunnen mijn voetjes ook weer jubelen. 

De verwarming hebben we zoals de meesten mensen op een lager pitje gezet of eigenlijk, we hebben hem nog helemaal niet aan het huis is goed geisoleerd en als het `s avonds nodig is zetten we de airco even aan en die verwarmt ook perfect.  Ik moet zeggen het is een hele verandering maar, ik begin eraan te wennen. Ik zorg er nu vooral voor dat ik warme voeten houd en dat doe ik met pantoffeltjes van schapenvacht. Maar toen waren toch nog mijn enkels erg koud. En ik herinner me van vroeger toen ik nog fanatiek aan ballet deed dat we enkelwarmers droegen over de maillot om de spieren soepel te houden. Ik heb nog van die lekkere sokken in de kast die te dik zijn voor in de schapenvacht pantoffels dus knipte ik de tenen open zodat ze door kunnen schuiven . Resultaat is dat ik lekker warme voeten houd en dat heeft zijn weerslag op het hele lijf. Wie doet me wat. 




1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee met die sokken.Heb ook van die slobbergevallen en zitten ook wel lekker maar koude voeten heb ik altijd of ik ze nu draag of niet. Dat bloed wil maar niet naar de voeten stromen denk ik. Wilde nog wandelen met mijn maatje Rolly( zo heb ik me rollator genoemd), maar net toen ik onderweg was kreeg ik een gratis douche en ik was net in de douche geweest dus een 2e zag ik niet zo zitten en keerde weer om. Ach toch even frisse neus ontvangen en ja hoor zeer koude voeten weer. De bussen rijden hier dan wel en dan weer niet en met zo een rolly was dit ook niks. Heb nu via de gemeente zo een taxi vervoer mey bepaalde km per jaar en kan nu iets verder gaan als ik zal willen. Want ja het wens wandellijstje van mijn man wil ik wel afmaken gaan. En dat gaat nu alleen iets beter. Al is alleen niet altijd gezellig maar als ik inde natuur bent of elders dan is hij op mijn schouder onzichtbaar er zeker bij. Wens je rustige dagen toe en groetjes van mij Tine

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...