vrijdag 30 september 2022

Dingen die ik leuk vind

 Lang geleden dat ik hier een blogje schreef.  Er is ook niet zo erg veel te vermelden en bij mij gaan die dingen op en af. Soms heb ik zin om achter elkaar door te schrijven en andere keren heb ik daar totaal geen zin in.


Gisteren ben ik de hele dag tot niets in staat geweest. Gewoon een dagje ziek en grieperig. Ik had de herhaal prik gehaald. De andere keren totaal geen last van en nu wel. Kan gebeuren.  Maar nu ben ik lekker uitgerust van dat gehang en heb er wel weer zin in. 

Mijn lief had stoofpeertjes meegenomen. Meestal gaan we samen boodschappen doen maar nu was ik dus thuis gebleven en kan het prima aan hem overlaten zonder me waar dan ook om te bekommeren. Ja heerlijk maar met die energiecrisis dacht ik: is dat nu wel zo'n goed idee. Maar gelukkig hebben wij nog een contract dat een tiojdje doorloopt dus staan ze nu lekker te pruttelen

Dat wordt smullen dit weekend


Er trekt een heerlijke geur het huis door. Maar ik wil wel graag solidair blijven met alle energie problemen en mijn steentje bijdragen voor zoveel mogelijk. Want dat we zuinig moeten worden is voor mij ook duidelijk. Maar het is een ramp als het niet meer te betalen is voor velen.  En daar heb je het dan weer dat gevoel van het staan met lege ahnden. En wat doen we dan weer. Alles en iedereen buiten onszelf de schuld geven.  En toch zullen we er nu iets aan moeten doen. Ieder op de eigen manier.  

Nu ik weer wat energie verzameld heb zie ik allerlei dingen om mij heen waar ik weer zin in heb.  Zo zag ik bij Judy allerlei plantjes op het balkon die de winter moesten overleven en dan gaat het bij mij ook weer kriebelen. Vroeger had ik overal plantjes en stekjes maar dat is me nu allemaal teveel werk . Soms voel ik me net die aap van een spotprentje die in een hoekje zit / Eronder staat: Als ik een aanval van werklust krijg ga ik in een hoekje zitten tot het over is.

Grapje  natuurlijk want er is nog zoveel te doen voor mij.  Zoveel dat ik inderdaad af en toe even in een hoekje moet zitten en dan kan ik er weer tegenaan. Al is dat niet lijfelijk want erg veel lichamelijk uithoudingsvermogen heb ik niet  en ook nooit gehad maar energie is er nog genoeg voor allerlei andere zaken die ik leuk vind. 




4 opmerkingen:

  1. Ha daar ben je weer, ik begon me al wat zorgen te maken. Dat even afhaken herken ik wel, ik heb ook niet altijd iets te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat in een hoekje zitten herken ik ook, hoor. En dat balkon heb ik echt niet allemaal op één dag gedaan. Iedere keer een beetje, soms een plant verpotten, soms een nieuwe zak aarde kopen en dan pas dagen later er iets mee doen. Water geven kwam in de hitte wel elke dag terug maar dat hoeft nu ook niet meer dagelijks.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kreeg deze week ook de vaccinatie. En met dezelfde ervaring: van de andere vier geen tel last gehad op een beetje een gevoelige arm na. Maar deze hakte er in. Moe, hangerig, energieloos, spierpijn. Pfff, maar we hebben het weer gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms is een tijdje rust nemen ook wel goed en ben ook blij weer wat van je te mogen lezen. Heb nog geen bericht gehad van de herhaal booster maar nu ik de reacties lees en die van jou dan weet ik wat ik zal kunnen ontvangen. Hoop dat het mee valt en ik vind stoofpeertjes ook erg lekker. heb nog zo een ouderwets oliestel en daar doe ik het meestal op.

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...