zondag 19 september 2021

Vakantiegevoel

We zijn weer eens gewoon lekker op stap geweest. We hebben de laatste lange periode zo weinig gedaan en zijn eigenlijk bijna nergens naartoe geweest terwijl we daar toch zo van genieten. Maar ja alle dingen die we graag doen waren gesloten of je moest allerlei voorzorgsmaatregelen nemen om er naartoe of erin te kunnen nog afgezien van het feit dat toiletten  niet toegankelijk waren. 

Dus wij dinsdag onderweg naar Arcen met een tijdslot want dat geldt nog steeds. 
Over de brug  Nijmegen.  Is  een prachtig stukje architectuur he.





Je komt dan ook langs het industrietgerrein ook wel leuk om her en daar een plaatje te schieten. Soms lukt het en soms gaat het mis en dan wordt alles gewoon weggegooid. 




We zijn over de oude weg naar het zuiden gegaan de N 271 Langs de Maas. en lieten de snelweg links liggen. 



Ik herinner me dat ik er vroeger met mijn ouders ook over reed op de motor met zijspan en later ook met de auto .in de jaren voor q980. Wat was het er toen druk en er gebeurde veel ongelukken want al het verkeer naar het zuiden moest eroverheen. Veel vrachtverkeer ook.


Maar nu kun je er prima toeristisch rijden en genieten van alle leuk huisjes en zo.  Ook herinner ik me nog dat die huisjes vroeger hoofdzakelijk een soort nachtclubs  waren waar mannen ook hun vertier vonden maar nu zijn ze waarschijnlijk allemaal p[particulier bezit en mooi gerenoveerd




En dit huisje is dan van een heel ander kaliber en de entree van de kasteeltuinen.



Langs de gracht de zwanen met hun kroost






Maar dat was schrikken.  In de rozen ruin waren nog meer dan genoeg bloemen te bewonderen maar mijn blik werd getrokken door de tegenstelling in de kunst. 




Een heel groot gedeelte van het park werd opgeluisterd door knalrode beelden die niet over het hoofd waren te zien



In de contrasterende groene omgeving. 




We zijn snel het park verder in gewandeld. En dit zijn we natuurlijk niet zelf want ik zie geen fototoestellen 🤣 maar het staat symbool voor het vervolg van de wandeling door het mooie park met prachtig weer. 

 

3 opmerkingen:

  1. Mooie serie, hoewel ik de knalrode kunst een dissonant in de tuin vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tuinen en die rode beelden vormen inderdaad wel een blikvanger.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een prachtige serie elly, en ik hoop dat jullie na afloop een ijsje zijn gaan eten bij clevers in arcen :-)
    hét lekkerste ijs van limburg :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...