woensdag 21 april 2021

Rondom het huis

 Rondom de flat is een grote tuin en als ik daar even door loop kom ik leuke dingen tegen. Het grasveld dat het eerste jaar vol stond met narcissen die we daar gezamenlijk in hadden gezet was de laatste jaren alleen nog maar groen omdat de grond kennelijk niet geschikt bleek voor de bolletjes en ze uiteindelijk verdwenen. Maar nu kwam ik aan de zijkant en stond het er vol met pinksterbloemen,. Zo leuk.



Maar nog leuker was één bloempje van het penningkruid waar tot mijn grote schik een oranje tipje op ging zitten. Die had ik nog nooit op de foto kunnen krijgen. Wel het blauwtje en vuurvlindertje maar deze niet. Superblij.





Verder stonden er wat spontaan opgekomen druifjes en de traditionele liefelijke madeliefjes. 






Daarna ben ik nog even het naastliggende park ingelopen altijd leuk.
Ik hoorde dat er al jongen waren geweest maar daar was niets mee van terug te vinden en het nest van de meerkoeten zag er verlaten uit. Ganzen gingn op inspectie maar lieten het toch liggen voor wat het was.






Uiteindelijk kwam er een meerkoetje terug die zich vreselijk ging uitsloven waste en plaste dat het een lieve lust was.




Ja en inderdaad, daar kwam een vrouwtje. Misschien gaan ze toch voor een tweede broed na de mislukte eerste leg. 




De gaai had me niet in de gaten en liet zich goed fotograferen.






En een kleine toegift 😁. Regina Pacis Het andere verpleeghuis 



Ik heb weer genoten.

3 opmerkingen:

  1. Vrolijke lentebloemekes én lente kleuren !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig elly, dat oranjetipje, ja de judaspenning is familie van de pinksterbloem
    vandaar
    oh wat een gelukkie hé,
    wat fijn dat je zo geniet
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...