maandag 8 augustus 2022

Wat vloog daar nog.



Kijk daar gaat hij weer. Horizontaal in gestrekte vlucht langs de ramen van de serre. In Zwart wilt en ik geloof zelfs dat ik ook nog iets van rood opvang maar ik weet het niet zeker. Mijn kleine hersentjes vullen vaak de dingen in die ik denk te zien en die niet de werkelijkheid zijn. Zo zijn de woorden die ik lees altijd goed terwijl er in werkelijkheid fouten in staan net zoals het makkelijk  lezen van een tekst zonder klinkers. Dat deed ik weleens in zo'n tekstje dat op blog of in facebook werd geplaatst.  Maar ik dwaal af. 

Ik weet zeker dat het geen ekster was. Die is grgroter met zijn lange staart en vliegt anders.  Het gaat zo snel dat ik geen tijd krijg om iets helderder te focussen maar ik weet bijna zeker dat het de bonte specht was. 
Jaren geleden zat ik met mijn moeder voor haar raam. Dan vertelde ze me wat ze wel en niet zag met haar macula degeneratie . Ze  probeerde het me uit te leggen. Ik kneep dan mijn ogen een beetje dicht en keek door mijn wimpers naar buiten om het beeld te vangendat ze me vertelde. Nu weet ik dat het dat niet is en heb nu zelf, net als zij, de neiging om iedere keer weer te vertellen wat ik de ene keer wel en de andere keer  niet zie en gelukkig is wat ik wel zie nog heel veel maar ook veel dingen ontgaan me. 
Zo kom ik na verschillende keren overlezen vaak toch weer tot de ontdekking dat ik fouten over het hoofd heb gezien want het lezen en schrijven blijft lastig.

Maar zeker is dat ik hier in de serre geniet van het leven en mijn omgeving. 


Zwaan kleef aan, want nu moet ik weer denken aan dat liedje van Robert Long uit de musical Tsjechov. Vavmorgen vloog ze nog.

Weer een nieuwe week. Ik heb er zin in. Ik moet toch weer eens wat vaker hier in de serre gaan zitten met mooi weer. En dat zal aankomende week toch niet zo erg vaak zijn want ik jhoorde dat het  warm gaat worden en dan wordt het hier veel te heet ook al kunnen alle ramen open geschoven worden. En dat moet dan ook wel want anders kan de warme afvoer lucht van de airco niet weg.  De buiten unit staat hier ook. Die mag niet aan de buitenkant van het gebouw opgehangn worden 

Nu ik hier zo naar buiten zit te kijken realiseer ik me dat er in de bijna 17 jaar dat we hier  wonen al vier grote bomen zijn verdwenen. Omgewaaid, takken  afgebroken en weggehaald omdat ze ziek waren.  Er waren prachtige exemplaren bij. Eén heb ik om zien gaan tijdens een storm.  Gelukkig zag de man die met een rood autootje hierop aan kwam rijden het ook en stopte net op tijd.  Sjonge jonge wat een klap. Dwars over de weg. Zo jammer  prachtige decoratieve boom. Helaas. 

In het park hier recchts zijn nu allemaal nieuwe bomen aangeplant en daar is het heerlijk wandelen. Daar maak ik graag gebruik van maar ook eigenlijk weer veel te weinig. Potverdrie wat ben ik toch een huismus.  En als ik toch naar buiten ga geniet ik er mateloos van en neem me voor vaker te wandelen.


1 opmerking:

  1. Wauw Elly wat ehb jij een mooie serre en daar komt elke dag wel wat voorbij. Mooi plekje om even te mijmeren of te schilderen. Het zal een mooie gaai kunnen zijn geweest die even met vleugels naar je zwaaide. En het is inderdaad triest dat er ook daar bomen weg zijn die wellicht te zwak of ziek waren. Bomen lijken soms wat op ons en daar heb ik al veel over geschreven. Heb het niet over je fouten want die maak ik vast ook veel omdat ik geen moeilijke woorden schrijven kan. Men moet mij nemen zoals ik ben is mijn mottto en kunnen ze dat niet dan zouten ze maar op. Zit daar niet op et wachten want niemand is perfect. En met het warme weer wat weer komt blijf ik ook in mijn flat want ik kan er niet tegen en hier binnen is het net nog uit te houden. Had een wandeling en bezoek staan maar heb de taxi af gebeld waar ik nu soms een dag de natuur in gaat. Soms gaat deze jongeman ook met me mee als hij geen verdere ritjes heeft. Het is nu mijn vaste geworden daar hij heel sociaal is en voor zichzelf werkt. In de taxi is het wel koel maar buiten niet. Wellicht volgende week dan maar weer. Want wil toch het doe en wandellijstje wat mijn man en ik samen nog wilde doen afmaken. Het was zijn wens maar met deze warmte is het niks. Wens je hierbij ook mooie dagen toe en groetjes Tine

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...