woensdag 3 november 2021

Pijnbestrijding met ervaring

 Als de pijn na de ochtend minimaal is geworden, breng ik zo n bankhangen verder meestal in volle tevredenheid door. Het is een opluchting niet meer in de pijn weggezogen te worden want dat vergt al mijn aandacht om bewust te worden van wat ik werkelijk voel en niet in de weerstand te schieten  want dat is funest en maakt het alleen maar heftiger.  Ontspannen en aandachtig zijn, dat werkt voor mij het beste. Pijnbestrijding uit ervaring. 

Als peutertje gaan mijn herinneringen heel ver terug. Mijn moeder zat zo vaak bij me over het ledikantje gebogen en zei dan tegen me: Blijf maar heeeel stil liggen en haal maar rustig adem. Dat helpt wel.

Dus de ontspanningsoefeningen zijn me met de paplepel aangereikt. 

Maar vandaag kan ik er weer tegen. Wanneer de pijn blijvend is wordt of is het meestal een ontsteking maar dat is gelukkig meestal niet het geval en wordt het vandaag weer een mooie dag.





3 opmerkingen:

  1. Ja, er niet tegen vechten maakt het lichter. Ik kan er ook over meepraten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh jee elly wat naar voor je,
    ik hoop toch dat het weer eens beteren zal
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...